Dálnice D4

státní hranice Slovensko/Rakousko - Bratislava, Jarovce

Stavba dálnice byla schválena usnesením vlády ČSSR z 24. ledna 1987 O rozvoji dálniční sítě do roku 1995, kde byla dálnice D61 rozšířena o úsek st. hranice ČSSR/Rakouskou - Bratislava v délce 2,5 km. Podle usnesením vlády č. 162/2001 z 21. února 2001 se tento úsek stal součástí dálnice D4.

Dálnice je důležitou spojnicí Bratislavy s Vídní. Také je součástí mezinárodní silnice E58 Bratislava - Vídeň. Do konce roku 2007 by měl být vybudován 20-ti km úsek rakouské dálnice A6 z Parndorfu až na hraniční přechod, kde slovenská dálnice D4 bude v budoucnu navazovat na rakouskou dálnici.

Stavba D2/D61 Bratislava, Viedenská - státní hranice, jehož součástí byl i tříkilometrový úsek dálnice D4, měřila 17,8 km a je postavena v kategorii D 26,5/120. Náklady na výstavbu byly 2 838 milionů Sk. Stavba byla dokončena v roce 2000. Tříkilometrový úsek dálnice D4 včetně hraničního přechodu byl zprovozněn v červenci 1999.

V budoucnu se počítá s pokračováním dálnice v trase nultého okruhu Bratislavy o délce 30 km. Z křižovatky s dálnici D2 (Jarovce) by pokračovala severovýchodně až na křižovatku s dálnicí D1 (Senec), dále tunelem pod Malými Karpaty přes MÚK Stúpava s dálnicí D2 k heanicím s Rakouskem. Byla zpracována technická studie tohoto úseku. Součástí úseku by měl být 10 mk dlouhý tunel Malé Karpaty, mosty přes Dunaj a Moravu, obchvary měst Pezinok, Senec a Malacky. Náklady jsou odhadovány na 100-120 miliard SK. Realizace Nultého obchvatu je plánována po roce 2020. Realizace 1. části D4 je odhadována na období 2015-2020.

Celková délka: 63 km
V provozu: 3 km
V přípravě: 60 km

Okruh začíná na MÚK Jarovce s dálnicí D2. Odtud vede po severním okraji Jarovcí, následuje most přes železniční trať Bratislava - Györ. Se silnicí I/2 je plánována MÚK (čtyřlístek). Následuje most přes Dunaj jižně od budoucího přístavu. Na druhém břehu prochází trasa lesem, za kterým leží MÚK s plánovanou rychlostní silnicí R7. Následuje MÚK se silnicí I/63 (kosodelníková). Trasa se stáčí kolem Podunajské Biskupice. Pokračuje mostem přes železniční trať Bratislava - Šturovo a  MÚK se silnicí II/572 (osmičkovitá).


























autor © Lenny 2002–  2014
Poslední změny na stránce 18. ledna 2008